T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DENİZLİ / MERKEZEFENDİ - Şemikler Anaokulu

Doğanın İçinden Matematik (Mathematics Project From Nature)

Proje Adı: Doğanın İçinden Matematik  (Mathematics Project From Nature)

Sınıf: 3/A Sınıfı

Hazırlayan: Serpil İLERİ

Proje Türü: E-Twinning

 

DOĞANIN İÇİNDEN  MATEMATİK  

Projemizin amacı, doğadaki nesnelerle matematik becerilerinin  gelişmesi ,yaparak yaşayarak  öğrenme, geri dönüşüm materyalleri kullanılarak  öğrencilerimizde matematik becerilerinin  artması ve çevre bilinci oluşturmaktır.Okul öncesi dönem, merak ve heyecanla dünyayı keşfetmeye yeni başlayan çocuğun birçok önemli beceriyi kazandığı bir dönemdir. Bu dönemde verilen eğitim çocuğun sosyolojik, psikolojik, bilişsel ya da zihinsel gelişimini etkileyecek ve yetişkinliğine de yansıyacaktır.Matematik eğitimi çocuğun çevresini tanımaya, sorgulamaya ve keşfetmeye başladığı okul öncesi dönemde gelişimini etkili bir şekilde desteklemek için alması gereken eğitimlerden biridir.

 Okul öncesi dönemde çocuklar çevrelerindeki dünyayı duyuları aracılığıyla deneyimleyerek öğrenirler. Daha sonra bu deneyimleri oyun ya da oyuncaklarla tekrarlayarak pekiştirirler. Matematik bu noktada çok önemli bir unsur haline geliyor. Okul öncesi dönemde etkili matematik eğitimi alan çocuk, beceri ve yeteneklerini geliştirirken matematikten de yardım alır. Matematiğin sunduğu problem çözme, akıl yürütme veya neden-sonuç ilişkileri, çocukların yeteneklerinin gelişimini en etkili şekilde destekler.

 

Proje sayesinde öğrencilerimiz erken yaşta matematiği doğayla birlikte keşfedecekler.
Doğada bulunan malzemeleri kullanarak toplama, sayma, simetri, tasarım, desen gibi somut etkinliklerle matematiği eğlenceli hale getirecekler.

 

1 – Öğrencilerimizde çevre  ve doğa bilincinin  geliştirilmesi

2- Öğrencilerimizin içinde bulundukları doğanın farkına varmalarını sağlamak.

3-Doğada bulunan malzemeleri kullanarak toplama, sayma, simetri, tasarım, desen gibi    somut etkinliklerle matematiği etkili bir şekilde sevdirmek .

 

4- Atık malzemeleri kullanarak sanatsal çalışmalar yapmak.

5- Öğrencilerimizde geri dönüşümümün önemini kavratmak.

6-  Çevre sorunlarına duyarlığı arttırmak,

7- Öğrencilerimizin işbirliği becerilerini arttırmak

8-Öğrencilerimizin web 2 araçları ile öğrenmelerini desteklemek

9-21.yy becerilerinin gelişmesini sağlamak

10-Doğayı matematikle keşfetmek

 

 

 

Çalışma Süreci

EKİM

Öğretmen tanışma webinari

Çalışma planının belirlenmesi

Görev Dağılımın yapılması

Poster ve Logo Çalışması Hazırlanması

Proje Ön Test Çalışması

Öğrenci izin belgelerinin imzalatılması

Erasmus days günü etkinliği

Proje Tanıtım Videosu

Kullanılacak Web 2 Araçlarının Belirlenmesi

KASIM

 Öğrenci tanışma Webinarı

Poster ve Logo  ve Anketlerinin yapılması ve proje logosunun belirlenmesi

Etkinlik -1   Doğadan Materyal Toplama ve inceleme

Etkinlik- 2  Doğadan Materyallerle Sanat ve Matematik Etkinliği

Proje Panolarının Hazırlanması

Kasım ayı Ortak Etkinlik (Geometrik Şekillerle Doğa ilişkisi)

Kasım Ayı Değerlendirme  Öğretmen Webinarı

 

 

 

 

ARALIK

Etkinlik 3- Doğadan nesnelerle eşleştirme örüntü etkinliği,web2 araçları ile oyun oluşturma

Etkinlik 4 -Kozalak ,meşe palamutu yaprak, dal parçası  ,toprak inceleme , kullanarak toplama- çıkarma ,grafik oluşturma etkinliği

Aralık Öğretmen aylık değerlendirme webinarı

OCAK

ETKİNLİK  5 Artık materyaller toplama kutusu hazırlama

Etkinlik   6  Doğadan materyallerle simetri etkinliği

Karışık takımların Oluşturulması

E-book Hazırlanması

Ocak Öğretmen Webinarı

 

ŞUBAT

Proje Son test çalışması

Öğrenci, veli ve öğretmen Değerlendirme çalışmaları

Proje Sergilerinin yapılması

Yaygınlaştırma Çalışmaları 

Proje sonu Öğretmen –Öğrenci Webinarı

Kalite Etiketi Başvurusu

 

BEKLENEN SONUÇLAR

1 -Öğrencilerimiz çevre ve doğa bilinci kazanmış olacaklar.

 2-Öğrencilerimizin problem çözme becerileri artmış olacak

3.Öğrencilerimizin matematik becerilerinin gelişmiş olacak

4- Öğrencilerimiz geri dönüşümün farkına varacaklar.

5-Doğadaki materyalleri daha bilinçli kullanmayı öğrenmiş olacaklar.

6-Teknolojik becerileri artmış olacak.

7-Takım çalışması ve işbirliğini öğrenmiş olacaklar.

8-Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmek-eğlenceli hale getirerek öğrenmeyi gerçekleştirmek

9-Öğrencilerimizin web 2 araçları ile öğrenmelerini desteklemek

10-21.yy becerilerinin gelişmesini sağlamak

11 -Doğayı matematikle keşfetmek

25-12-202425-12-202425-12-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 25.12.2024 - Güncelleme: 28.12.2024 20:14 - Görüntülenme: 342
  Beğen | 0  kişi beğendi