Proje Adı: Doğanın İçinden Matematik (Mathematics Project From Nature)
Sınıf: 3/A Sınıfı
Hazırlayan: Serpil İLERİ
Proje Türü: E-Twinning
DOĞANIN İÇİNDEN MATEMATİK
Projemizin amacı, doğadaki nesnelerle matematik becerilerinin gelişmesi ,yaparak yaşayarak öğrenme, geri dönüşüm materyalleri kullanılarak öğrencilerimizde matematik becerilerinin artması ve çevre bilinci oluşturmaktır.Okul öncesi dönem, merak ve heyecanla dünyayı keşfetmeye yeni başlayan çocuğun birçok önemli beceriyi kazandığı bir dönemdir. Bu dönemde verilen eğitim çocuğun sosyolojik, psikolojik, bilişsel ya da zihinsel gelişimini etkileyecek ve yetişkinliğine de yansıyacaktır.Matematik eğitimi çocuğun çevresini tanımaya, sorgulamaya ve keşfetmeye başladığı okul öncesi dönemde gelişimini etkili bir şekilde desteklemek için alması gereken eğitimlerden biridir.
Okul öncesi dönemde çocuklar çevrelerindeki dünyayı duyuları aracılığıyla deneyimleyerek öğrenirler. Daha sonra bu deneyimleri oyun ya da oyuncaklarla tekrarlayarak pekiştirirler. Matematik bu noktada çok önemli bir unsur haline geliyor. Okul öncesi dönemde etkili matematik eğitimi alan çocuk, beceri ve yeteneklerini geliştirirken matematikten de yardım alır. Matematiğin sunduğu problem çözme, akıl yürütme veya neden-sonuç ilişkileri, çocukların yeteneklerinin gelişimini en etkili şekilde destekler.
Proje sayesinde öğrencilerimiz erken yaşta matematiği doğayla birlikte keşfedecekler.
Doğada bulunan malzemeleri kullanarak toplama, sayma, simetri, tasarım, desen gibi somut etkinliklerle matematiği eğlenceli hale getirecekler.
1 – Öğrencilerimizde çevre ve doğa bilincinin geliştirilmesi
2- Öğrencilerimizin içinde bulundukları doğanın farkına varmalarını sağlamak.
3-Doğada bulunan malzemeleri kullanarak toplama, sayma, simetri, tasarım, desen gibi somut etkinliklerle matematiği etkili bir şekilde sevdirmek .
4- Atık malzemeleri kullanarak sanatsal çalışmalar yapmak.
5- Öğrencilerimizde geri dönüşümümün önemini kavratmak.
6- Çevre sorunlarına duyarlığı arttırmak,
7- Öğrencilerimizin işbirliği becerilerini arttırmak
8-Öğrencilerimizin web 2 araçları ile öğrenmelerini desteklemek
9-21.yy becerilerinin gelişmesini sağlamak
10-Doğayı matematikle keşfetmek
Çalışma Süreci
EKİM
Öğretmen tanışma webinari
Çalışma planının belirlenmesi
Görev Dağılımın yapılması
Poster ve Logo Çalışması Hazırlanması
Proje Ön Test Çalışması
Öğrenci izin belgelerinin imzalatılması
Erasmus days günü etkinliği
Proje Tanıtım Videosu
Kullanılacak Web 2 Araçlarının Belirlenmesi
KASIM
Öğrenci tanışma Webinarı
Poster ve Logo ve Anketlerinin yapılması ve proje logosunun belirlenmesi
Etkinlik -1 Doğadan Materyal Toplama ve inceleme
Etkinlik- 2 Doğadan Materyallerle Sanat ve Matematik Etkinliği
Proje Panolarının Hazırlanması
Kasım ayı Ortak Etkinlik (Geometrik Şekillerle Doğa ilişkisi)
Kasım Ayı Değerlendirme Öğretmen Webinarı
ARALIK
Etkinlik 3- Doğadan nesnelerle eşleştirme örüntü etkinliği,web2 araçları ile oyun oluşturma
Etkinlik 4 -Kozalak ,meşe palamutu yaprak, dal parçası ,toprak inceleme , kullanarak toplama- çıkarma ,grafik oluşturma etkinliği
Aralık Öğretmen aylık değerlendirme webinarı
OCAK
ETKİNLİK 5 Artık materyaller toplama kutusu hazırlama
Etkinlik 6 Doğadan materyallerle simetri etkinliği
Karışık takımların Oluşturulması
E-book Hazırlanması
Ocak Öğretmen Webinarı
ŞUBAT
Proje Son test çalışması
Öğrenci, veli ve öğretmen Değerlendirme çalışmaları
Proje Sergilerinin yapılması
Yaygınlaştırma Çalışmaları
Proje sonu Öğretmen –Öğrenci Webinarı
Kalite Etiketi Başvurusu
BEKLENEN SONUÇLAR
1 -Öğrencilerimiz çevre ve doğa bilinci kazanmış olacaklar.
2-Öğrencilerimizin problem çözme becerileri artmış olacak
3.Öğrencilerimizin matematik becerilerinin gelişmiş olacak
4- Öğrencilerimiz geri dönüşümün farkına varacaklar.
5-Doğadaki materyalleri daha bilinçli kullanmayı öğrenmiş olacaklar.
6-Teknolojik becerileri artmış olacak.
7-Takım çalışması ve işbirliğini öğrenmiş olacaklar.
8-Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmek-eğlenceli hale getirerek öğrenmeyi gerçekleştirmek
9-Öğrencilerimizin web 2 araçları ile öğrenmelerini desteklemek
10-21.yy becerilerinin gelişmesini sağlamak
11 -Doğayı matematikle keşfetmek